آموزش گردشگری و هتلداری

ویژگی های لابی هتل

ویژگی های لابی هتل

به گزارش رسپینا لوتوس به نقل از محمد ابراهیمی فعال صنعت هتلداری، لابی هتل در واقع ویترین و چشم اندازی از امکانات، معماری و طراحی یک هتل می‌تواند باشد. در طراحی داخلی هر هتل، برداشت اول مهمانان به هتل بسیار مهم و حائز اهمیت است. در نتیجه در اکثر هتل ها تمرکز خاصی بر روی لابی هتل وجود دارد و معماران و طراحان هتل نگاه ویژه ایی به بخش لابی دارند.

لابی هتل کجاست؟

لابی هتل یک فضا چند منظوره است؛ مثلا ممکن است در آن برخی از قرارهای رسمی صورت بگیرد و یا فردی وقت خود را در حال کار کردن با لپ تاپ در لابی هتل و یا گوشی خود سپری کند، در هتل های مدرن و کلاسیک با ایجاد فضاهای متفاوت همچون استفاده از مبلمان های متفاوت راحتی و رسمی و لوستر های بزرگ و دیوارهایی با ترکیب رنگ های مختلف، ورودی خاص و عجیب و یا حتی استفاده از آب‌نما های داخلی فضاهای اجتماعی و متفاوتی ایجاد می‌کنند.

موقعیت کانتر بخش پذیرش مهمان و استفاده از پذیرشگرانی زیبا روی و خوش پوش با یونیفرمی جذاب می‌تواند به چشم نوازی هتل کمک کند.

همچنین از دیگرکارکردهای یک لابی هتل میتوان مکانی برای دید و بازدید دوستان، مکانی برای انتظار مهمانان، پاتوقی برای جمع دوستانه باشد. در برخی از هتل های مدرن درگوشه ایی و یا اتاقی ویژه بعنوان بیزینس سنتر یا مکانی برای دیدارهای تجاری مهیا می کنند تا مهمانان، تجار و بازرگانان بتوانند بخشی از نیازمندیهای خودرا مرتفع سازند.

مکان انتظار دیده شده لابی هتل حتما باید دارای مبلمان های راحت و شیک، تلویزیون های بزرگ، دردسترس بودن روزنامه های مختلف آن کشور یا محل، وجود کافی شاپی شیک و دنج که بتوانند به مهمانان منتظر سرویس دهد.از دیگر ویژگی های لابی مجهز میتواند باشد.

دردسترس بودن بل بوی(چمدان بر)، نگهبان خوش پوش و خوش برخورد در درب ورودی هتل نورپردازی مناسب و تهویه سردو گرم مطبوع میتواند از دیگر امتیازات یک لابی خوب باشد.

یکی از نخستین کاربرهای لابی هتل انجام پروسه چک این و چک اوت است، در حقیقت لابی نخستین بخش هتل است که مهمانان به آن قدم گذاشته و به نوعی همانگونه که در ابتدا عنوان شد ویترین یک هتل میتواند باشد.

صرف نظر از اینکه کانتر و یا میز پذیرش در لابی چه شکل و طراحی دارد باید اطمینان داشت که فرایند چک این و چک اوت به سریعترین و ساده ترین شکل ممکن انجام می‌شود. این مهم علاوه بر اینکه رضایت مهمانان را به دنبال خواهد داشت از تجمع آنها در لابی و شلوغ شدن آن جلوگیری می‌کند.

برخی از هتل ها بزرگ مدرن برای رفاه بیشتر مهمانان خود امکانات متعدد دیگری در لابی خود فراهم می‌کنند مثلا وجود بوتیک شیک، فروشگاه فروش صنایع دستی آن شهر، آرایشگاه و وجود دستگاه ATM خود پرداز بانکی که می‌تواند بخش دیگری از نیازمندیهای مهمانان خود را پوشش دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *