آموزش گردشگری و هتلداری

انتظار مهمان از اتاق و حمام یک هتل

انتظار مهمان از اتاق و حمام یک هتل

م.ابراهیمی

1.تهویه و بوی مطبوع:

تهویه حمام و دستشویی برای راحتی مهمانان هتل حیاتی است. به همان مقدار که مهمان دوست دارد از اتاقش بوی خوشایندی به استشمام رسد، خیلی از مهمانان دوست ندارند اتاقشان حتی بوی سیگار دهد. بدین سبب خیلی از هتل ها فقط یک طبقه برای افراد سیگاری اختصاص می دهند و سایر طبقات سیگار کشیدن ممنوع است. در صورت امکان اجازه ورود نور و هوای طبیعی را به اتاق دهید.

2.وان حمام:

وجود وان حمام برای یک مهمان بسیار لذت بخش است پس وان حمام را به مرکز توجه تبدیل کنید. از وانی استفاده کنید که به مهمان امکان دهد از حال و هوای محیط آرامش بخش اطراف لذت ببرد.

3.نورپردازی و زیبایی کاربردی حمام:

قسمت هایی را برای امکانات استاندارد مانند آینه آرایش، پریز و قلاب لباس در نظر بگیرید. کاربرد پذیری در طراحی روشویی کابینت دار حمام و دستشویی حائز اهمیت است. ایجاد فضاهای شیک و زیبا به هم ریختگی را به حداقل می رساند ضمن اینکه به این مکان زیبایی می بخشد و امورخانه داری هتل را ساده تر می کند. مضاف بر این نورپردازی حمام و دستشویی و حتی اتاق خواب باید کارایی و زیبایی لازم داشته باشد. بهتر است برای قسمت های کاربردی مثلا اصلاح صورت و آرایش نورپردازی کافی فراهم کنید. در وان و کنار پنجره ها و بالای تخت خواب، آباژورهای طرفین نورپردازی باید روح افزا باشد.

4.ملزومات بهداشتی مهمان:

استفاده از صابون و شامپوهای شکیل و معطر، خمیردندان و مسواک های یکبار مصرف زیبا و سایر ملزومات بهداشتی شخصی می تواند برای مهمانان جذاب باشد . همچنان که وجود سشوارهای هتلی و یا بدن خشک کن های دیواری به همان اندازه برای مهمانان ارزشمند است که وجود حوله های دست و بدن معطر، تمیز و پرکیفیت، برای خانم ها وجود کلاه پوش های یکبار مصرف و کیسه های بهداشتی مخصوص و گوش پاک کن بسیار حائز اهمیت است و از نگاه ناقد بانوان و دوشیزگان نباید غافل شد.

5.ورود تکنولوژی و فناوری به سرویس های بهداشتی:

هتل ها برای عقب نماندن از عرصه رقابت، دست به ادغام فناوری های جدید و طراحی نوآورانه زده اند تا سرویس های بهداشتی اتاق مهمان را به بخش به یاد ماندنی از کل مدت اقامت مهمان تبدیل کنند. هتل ها دریافته اند برای رقابتی بودن باید انتظارات همواره رو به تغییر مهمانان، همگام باشند. مهمانان درجست و جوی محیط ها و امکاناتی هستند که بتوان آنها را مطابق با سلایق و ترجیح فردی تغییر داد مانند دوش ها و شیرهای آب و موسیقی درحال پخش و معطر کردن و تغییر روشنایی اتاق.

6.تختخواب و سرویس های خواب:

امروزه همه مهمانان و مسافران بیش از پیش نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کرده اند و امروزه داشتن تخت خوابی خوب را در اولویت های خود قرار می دهند. یک تختخواب خوب و بالش راحت از اقلامی هستند که همواره باید به آنها توجه کرد.

7.تلویزیون یک وسیله مهم سرگرمی:

بی شک ماندن مهمان در اتاق فقط برای خوابیدن نیست و بخشی از ساعات خود در بیداری را در اتاق به سر می برد. وجود وسایل سرگرم کننده همچون تلویزیون و یا تلویزیون کابلی و ماهواره ای که بتوان به شبکه های جهانی با زبان های مختلف دست یافت برای یک مهمان که تنها در اتاق است فوق العاده حائز اهمیت است.

8.سیستم گرم کننده و سرد کننده:

سیستم های گرمایشی و سرمایشی دیرزمانیست نقش حیاتی برای اتاق و حمام های هتل ها دارد. به همان میزان که آرامش مهمان در فصل زمستان در یک اتاق گرم و لطیف بدست می آید در تابستان نیز وجود سیستم های خنک کننده اتاق ها و راهروها برای یک مهمان خسته گرما دیده فوق العاده اهمیت دارد تا ساعتی در اتاقی خنک به تن خسته گرمازده خود آسایش بخشد.

9.مینی بار (یخچال) و محتویات آن:

هر مهمانی انتظار دارد اتاقش دارای یخچال و مینی باری باشد که بتوان در آن انواع نوشیدنی ها و تنقلات باشد، هرچند امروزه محتویات مینی بارها برای مهمان هزینه ی مضاعفی ایجاد می کند اما فقدان آن برای یک مهمان غیرقابل تصور است. وجود کتری برقی و چای سازها برای تهیه و صرف نوشیدنی های گرم همچون قهوه و چای برای مهمانان بسیار ارزشمند و چه بسا عدم وجود آنها شکایت و ناخرسندی ایجاد می کند.

10.نظافت و سرویس روزانه اتاق ها:

امروزه مهمانان به نظافت و بهداشت نگاه ویژه و خاصی دارند. انتظار مهمانان این است که اتاق هایشان روزانه نظافت و سرویس شوند. صابون ها، شامپوها و سایر اقلام مصرفی بهداشتی روزانه عوض شوند، حوله ها، ملحفه ها و روبالشی ها تعویض و دستمال های حمام جدید گذاشته، کافی های فوری و چای های کیسه ای و محتویات مینی بار به میزان لازم تامین و حمام ها و سرویس های بهداشتی ضد عفونی و شسته شوند و … چنانچه چنین شود چرا یک مهمان راضی و خوشحال نباشد ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *